Brazilian network on green chemistry: awareness, responsibility and action

Data de publicação: 28 de fevereiro de 2020. Categoria: Educação Ambiental, Livros

Capa do livro Brazilian network on green chemistry: awareness, responsibility and actionThere is a balanced symbiotic relationship between man and the environment. In this sense, society does not own Earth neither its natural resources, yet society is their usuary, and therefore must leave this legacy to future generations. The great debate in the environmental question is our capacity to all preservation with development, wich certainly are not excluding factors. In this sense, the governmental and non-governmental responsability passes trough the attainment of present needs without compromising future demands.

Existe uma relação simbiótica equilibrada entre o homem e o meio ambiente. Nesse sentido, a sociedade não possui a Terra nem seus recursos naturais, mas a sociedade é uma espécie de usuário e, portanto, deve deixar esse legado para as gerações futuras. O grande debate na questão ambiental é a nossa capacidade de preservação mantendo o desenvolvimento, que certamente não são fatores excludentes. Nesse sentido, a responsabilidade governamental e não-governamental passa pela satisfação das necessidades presentes sem comprometer as demandas futuras.

ORGANIZADOR: José Osvaldo Beserra Carioca
ISBN: 978-85-7282-289-3