Data de publicação: 30 de março de 2020. Categoria: Livros, Nutrição

Capa do livro Perceptions on food and nutrition: a contribution from DAAD Alumniseminar held in Fortaleza-CEThis book is about themes like: brazilian agribusiness and research perpectives. Academic vision of the brazilian food sector. Academic vision of food science in Germany. Food from genetically modifield organisms. Chemical composition of fruits from brazilian Amazon biodiversity. Health and human nutrition. Antioxidants and acetylcholinesterase inhibitors from medicinal plants, fruits and its by products: cancer chemopreventive agents, treatment of Alzheimer’s disease. Research and development trends in information technology for improving the food supply chain. Aspects of the future development of agrotechnologies. Food from agroindustrial residues. Meat production, quality and safety. Safety diagnostic of genetically modifield food. The total oxidant scavenging capacity (TOSC) assay and its application to European and under-utilized brazilian frits. Packing development and marketing in food industry. Inulin: prospects for the food industry. Fruits’ aroma. Fruit juice processing using membranes: clarification and concentration. Chemical and physicochemical characteristics of modifield starches and its importance in productive food chain.

Este livro trata dos seguintes temas: Agronegócio brasileiro e perspectivas de pesquisa. Visão acadêmica do setor alimentar brasileiro. Visão acadêmica da ciência alimentar na Alemanha. Alimentos de organismos geneticamente modificados. Composição química de frutos da biodiversidade amazônica brasileira. Saúde e nutrição humana. Antioxidantes e inibidores de acetilcolinesterase de plantas medicinais, frutas e seus por produtos. Tendências de investigação e desenvolvimento em tecnologia da informação para melhorar a cadeia de abastecimento alimentar. Aspectos do desenvolvimento futuro das agrotecnologias. Alimentos de resíduos agroindustriais. Produção de carne, qualidade e segurança. Diagnóstico de segurança de alimentos modificados geneticamente. O ensaio de capacidade de eliminação de oxidante total e sua aplicação. Embalagem, desenvolvimento e comercialização na indústria alimentar. Perspectivas para a indústria alimentar. Aroma das frutas. Processamento de sumo de fruta utilizando membranas: clarificação e concentração. Características químicas e físico-químicas de amidos modificados e sua importância na cadeia alimentar produtiva.

ORGANIZADORES:
José Osvaldo Beserra Carioca