Recycling process for human food and animal feed from residues and resources

Data de publicação: 30 de março de 2020. Categoria: Livros, Nutrição

Capa do livro Recycling process for human food and animal feed from residues and resourcesThe contents of this book attempt, through different contributions, to provide for study and reference, overviews of the general principles of the bioprocesses used in recycling of agroindustrial and organic residues for the production of feed and food for animal and human use. Beyond the technological contribution, the book envisions the need of modernizing the present agriculture systems into agribusiness, recycling not only residues that could damage the environment, but emphasizing the idea that residues could contribute to the reduction of pressure on the land use for the production of feed, food and fuels.

O conteúdo deste livro tenta, por meio de diferentes contribuições, prover ao estudo e à pesquisa, visões gerais dos bioprocessos utilizados na reciclagem de resíduos agroindustriais e orgânicos para a produção de alimentos para animais e para uso humano. Além da contribuição tecnológica, o livro contempla a necessidade de modernizar os atuais sistemas agrícolas no agronegócio, reciclando não só os resíduos que poderiam prejudicar o meio ambiente, mas enfatizando a ideia de que os resíduos poderiam contribuir para a redução da pressão sobre o uso da terra para a produção de alimentos e combustíveis.

AUTORES:
José Osvaldo Beserra Carioca