Relevant aspects of John Stuart Mill´s account of politics and economy

Data de publicação: 8 de fevereiro de 2020. Categoria: Ciências Políticas, Livros

Capa do livro Relevant aspects of John Stuart Mill´s account of politics and economyThis book investigates important contributions of John Stuart Mill in the fields of politics and economy. It argues that accountability was a central concern in his liberal-utilitarian thought. This concern helped to give orientation to Mill’s account of several topics. For him, a truly democratic society was expected to have an equilibrium of power that permitted individuals to poursue the improvement of their deliberative capacities without rendering them unduly submissive to society.

Este livro investiga importantes contribuições de John Stuart Mill nos campos da política e da economia, ressaltando que a responsabilidade era uma preocupação central em seu pensamento liberal-utilitário. Esta preocupação ajudou a orientar Mill em vários tópicos. Para ele, esperava-se que uma sociedade verdadeiramente democrática tivesse um equilíbrio de poder que permitisse aos indivíduos perseguir a melhoria de suas capacidades deliberativas sem torná-los indevidamente submissos à sociedade.

AUTORES:
Átila Amaral Brilhante